Sabtu, Disember 06, 2008

Menggemparkan

Kira-kira jam 4 pagi tadi, ketika mana rakyat malaysia diulit mimpi, 1 bencana alam telah menggemparkan penduduk sekitar Bukit Antarabangsa, Kuala Lumpur. tanah runtuh itu telah meranapkan berpuluh-puluh Bungalow mewah yg berada beberapa kilometer dengan Hinglands Tower yg runtuh kira-kira 15 tahun yg lampau.
Menurut Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan tiga terkorban manakala enam lagi mangsa masih hilang akibat tertimbus di kawasan runtuhan banglo di Bukit Antarabangsa, di sini.

Beliau berkata, dua lagi mangsa masih terperangkap dan usaha sedang giat dijalankan untuk mengeluarkan mereka.

Bercakap kepada pemberita di sini, Musa berkata, setakat ini 93 mangsa sudah diselamatkan manakala lebih 2,000 penghuni di perumahan berhampiran sudah dikeluarkan dari tempat kejadian
(sumber:Berita Harian Online)

Tragedi kali ini walaupun tidak mengorbankan banyak nyawa, tp ianya boleh dikatakan menyayatkan hati ketika mana umat islam sedang membuat persiapan untuk Hari Raya AidilAdha yg akan tiba x brapa lama lg.begitu juga dengan mereka yg masih lg berada di penempatan sementara mangsa banjir. sebagai saudara seagama, kita sepatutnya merasa simpati dan menganggap ini sebagai ujian dari Allah untuk menguji tahap keimanan kita terhadap-NYA.

Takziah kepada semua mangsa yg terlibat. PAStinya ada hikmah disebalik apa yg berlaku.Sesungguhnya Allah tidak mencipta sesuatu itu dengan sia-sia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan